Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü’nde Program Amaçları ve Program Çıktıları Komisyonu tarafından, program çıktılarının değerlendirilmesi amacıyla ikincisi düzenlenen Öğrenci Çalıştayı, 17-18 Nisan 2025 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Çalıştay, hemşirelik eğitiminin kalitesini artırmaya yönelik öğrenci katılımını esas alan etkileşimli oturumlarla yapılandırılmıştır.
Çalıştayın ilk günü, öğrenci çalışma grupları tarafından mevcut hemşirelik lisans programı ile kullanılan program çıktılarının (PC’ler) SWOT (Güçlü Yönler, Zayıf Yönler, Fırsatlar ve Tehditler) analizi gerçekleştirilmiştir. Bu analiz sürecinde öğrenciler, eğitim müfredatına ilişkin kendi deneyim ve gözlemlerini paylaşarak güçlü ve geliştirilmeye açık yönleri ortaya koymuş; dış çevresel faktörleri değerlendirmiştir.
İkinci gün, bir önceki gün yapılan SWOT analizine dayalı olarak, öğrenci grupları tarafından TOWS matrisi yöntemi ile çözüm önerileri geliştirilmiştir. Her bir grup, güçlü yönler ile fırsatları en iyi şekilde değerlendirebilecek, zayıf yönler ile tehditleri ise minimize edecek stratejiler üretmiştir. Bu süreç, öğrencilerin eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini etkin şekilde kullanmalarına olanak sağlamıştır.
Çalışma grupları, geliştirilen çözüm önerilerini içeren sunumlarını tüm katılımcılarla paylaşmıştır. Sunumlar sonrasında yapılan genel değerlendirme oturumunda, önerilerin uygulanabilirliği tartışılmış ve geri bildirimler alınmıştır. Çalıştay, çalıştayın değerlendirilmesi ve düzenleme kurulunun teşekkür belgeleri ve katılımcıların katılım belgelerinin takdim edilmesiyle sona ermiştir. Hemşirelik Öğrenci Çalıştayı 2’ye ilişkin geribildirimler, çalıştay değerlendirme formu aracılığıyla toplanmıştır. Katılımcılar, çalıştayın organizasyonu, içeriği ve süresinin genel olarak yeterli olduğunu; grup çalışmalarının ve zaman kullanımının etkin yürütüldüğünü belirtmiştir. Ayrıca çalıştayın hemşirelik müfredatına yönelik farkındalıklarını artırdığı yönünde geri bildirimde bulunmuşlardır.