ERZİNCAN BİNALİ YILDIRIM
ÜNİVERSİTESİ

Sağlık Bilimleri Fakültesi

12–18 Mayıs Hemşirelik Haftası Coşkuyla Kutlandı.

Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü tarafından 12–18 Mayıs Hemşirelik Haftası kapsamında düzenlenen program, Erdoğan Büyükkasap Kongre ve Kültür Merkezi’nde gerçekleştirildi.
Programa Erzincan Belediye Başkanı Bekir AKSUN, Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Esra DİLEK, Hemşirelik Bölüm Başkanı Prof. Dr. Papatya KARAKURT, Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Mengücek Gazi Eğitim ve Araştırma Hastanesi Sağlık Hizmetleri Müdürü Nurcan KEÇECİ, hastanede görev yapan hemşireler, öğretim elemanları ve öğrenciler katılım sağladı.
Saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasıyla başlayan program, Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Esra DİLEK ve Hemşirelik Bölüm Başkanı Prof. Dr. Papatya KARAKURT’un açılış konuşmalarıyla devam etti. Konuşmalarda hemşirelik mesleğinin sağlık hizmetlerindeki önemi, toplum sağlığına sunduğu katkılar ve mesleğin geleceği vurgulandı.
Program kapsamında müzik dinletisi gerçekleştirildi. Ardından geçmişten günümüze hemşirelik mesleğinde kullanılan üniformaların tanıtıldığı hemşirelik üniformaları gösterisi katılımcılar tarafından ilgiyle takip edildi. Programın önemli bölümlerinden birini ise 2026 Uluslararası Hemşireler Konseyi (ICN) teması kapsamında gerçekleştirilen sunum oluşturdu. Programa konuk konuşmacı olarak katılan Prof. Dr. Türkinaz AŞTİ, hemşireliğin gelişen rolü, güncel mesleki yaklaşımlar ve geleceğin hemşirelik vizyonuna ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Sunumun ardından Erzincan Belediye Başkanı Bekir AKSUN tarafından Prof. Dr. Türkinaz AŞTİ’ye günün anısına plaket takdim edildi.
Program kapsamında yüksek onur derecesi elde eden öğrencilere başarı belgeleri takdim edildi. Ayrıca fakültemiz Erkek Voleybol Takımı’nın elde ettiği başarı dolayısıyla kupa takdimi gerçekleştirildi. Hemşirelik Bölümü ikinci ve üçüncü sınıf öğrencileri için düzenlenen rozet takma töreni ile öğrencilerin mesleki aidiyet duygularının güçlendirilmesi hedeflendi. Öğretim elemanları için gerçekleştirilen cübbe giyme töreni ise programa ayrı bir anlam kattı.
Program, müzik ve çeşitli etkinliklerle devam ederek katılımcılara keyifli anlar yaşattı.
Hemşirelik Haftası kapsamında gerçekleştirilen program, hemşirelik mesleğinin öneminin vurgulanmasına, mesleki dayanışmanın güçlendirilmesine ve öğrencilerin mesleki motivasyonlarının artırılmasına katkı sağladı.
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Email